ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Εντυπώσεις, περιγραφές και  φωτογραφίες  από τις δραστηριότητες της ομάδα.


Σχολικό έτος 2012-2013

 17-18/12/2012: Δημιουργία ομάδων, ονομασία αυτών.  Με έντυπα, φωτογραφίες, κείμενα έγινε συζήτηση για την περιοχή της Σταυρούπολης, τις έννοιες του οικοσυστήματος και της πολιτισμικής βιποικλότητας. Τα παιδιά απεικόνισαν σε χαρτόνια της έννοιες.
 





   14-15/1/2013: Δημιουργία ηλεκτρονικής ομάδας στο google Goups. Χριστουγεννιάτικες κατασκευές και κάρτες με τις οποίες στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο δένδρο του σχολείου.






21-22/1/2013:Μελέτη παλαιότερων και σύγχρονων χαρτών του Δήμου Σταυρούπολης, νυν Παύλου Μελά. Σχεδιασμός και δημιουργία  ερωτηματολογίου για την επίσκεψη-συνέντευξη στην Τεχνική υπηρεσία του Δήμου.

Οι μαθητές και μαθήτριες: Ισμήνη Τσαβέ-Αναστασία Τσόγκα-Αννέττα Λειβαδιώτου-Σωτήρης Νταμάρης-Βαγγελία Κατσαμάγκα-Λία Θεοχαρίδου-Χρύσα Μουζακίτη-Τάνια Μανουσάκη-Καλλιόπη Σιδηροπούλου  αποτελούν την ομάδα συνέντευξης.
 



1/2/2012: Επιτόπια μελέτη της περιοχής με περίπατο σε επιλεγμένη διαδρομή. Σκοπός να γνωρίσουμε τους χώρους όπου παλαιότερα διέρχονταν τα ποτάμια-ρέματα του Δήμου.Τελικός προορισμός το Πολιτιστικό κέντρο του Δήμου, όπου ο προιστάμενος κ. Χοίδης και η κ. Βουλγαροπούλου μας έδωσε πληροφορίες για το οικοσύστημα και τη εγκατάσταση του πληθυσμού στην Σταυρούπολη.

 Οι φωτογράφοι της ομάδας: Έλενα Κούτλα-Ελευθερία Βάγια-Τάνια Μανουσάκη-Γιώργος Χατζηπαραδείσης-Κώστας Μαντατζής-Θεοδώρα Γιαννακού

Οι μαθητές κατά την διάρκεις του περιπάτου κρατούσαν σημειώσεις για ό,τι παρατηρούσαν σύμφωνα με το έντυπο:


5/2/2013:Δεύτερος επιλεγμένος περίπατος με άλλη διαδρομή ώστε να γνωρίσουμε τα ανοικτά ακόμη ρέματα αλλά και τον αρχαιολογικό χώρο της περιοχής. Οι μαθητές κατά την διάρκεις του περιπάτου κρατούσαν σημειώσεις για ό,τι παρατηρούσαν σύμφωνα με το έντυπο που τους δόθηκε.



οδός Μπουμπουλίνας
ρέμα Ασημάκη
Ρέμα Ασημάκη περιοχή αγίου Λουκά

Πάρκο Αγίου Λουκά
Παλιό ρέμα στην οδό Περικλέους-πάρκο Σόλωνος

25-26/2/2013: Μαθήτριες έφεραν συνεντεύξεις που πήραν από τους δικούς τους, ως παλιοί κάτοικοι της περιοχής.


Συνεντεύξεις που πήραν μέλη της Περιβαλλοντικής ομάδας από παλιούς κατοίκους της Σταυρούπολης

1η Συνέντευξη του κατοίκου της παλιάς Σταυρούπολης κ. Σιδηρόπουλου
1.    Πως ήταν τα σπίτια της παλαιάς Σταυρούπολης;
Στην Ηλιούπολη το 1963 όλοι οι δρόμοι ήταν χωματόδρομοι και δεν υπήρχαν πολλά σπίτια, μόνο κάποια διώροφα και μονοκατοικίες. Στη θέση που βρίσκονται σήμερα οι πολυκατοικίες υπήρχαν χωράφια. Τότε δεν είχε χτιστεί η εκκλησία του Αγίου Λουκά ακόμη, δημιουργήθηκε μετά το 1970.
2. Που εργάζονταν εκείνοι την εποχή οι κάτοικοι της περιοχής;
Το μόνο που υπήρχε εκείνη την εποχή ήταν κάποιες μικρές βιοτεχνίες ραφής, τα “φασονατζίδικα”. Ακόμη οι άνθρωποι εργάζονταν στα καπνομάγαζα και μερικοί από αυτούς δούλευαν ως οικοδόμοι σε μικρά σπίτια που ήταν χτισμένα λαθραία, χωρίς άδεια. Επίσης μετά το 1980 δημιουργήθηκαν βενζινάδικα και μικρά μαγαζάκια (παντοπωλεία).
Η συνέντευξη έγινε από την μαθήτρια Καλλιόπη Σιδηροπούλου.

2η  Συνέντευξη  κατοίκου παλιάς Σταυρούπολης(κ. Μουζακίτης, ετών 50)
1.    Από τι αποτελούνταν η παλαιά Σταυρούπολη;
         Η παλαιά Σταυρούπολη αποτελούνταν κυρίως από χωράφια και αλάνες και αραιά υπήρχαν κάποια χαμηλά σπίτια μονοκατοικίες.Επίσης είχε πολλά ποτάμια τα οποία έκλεισαν τα περισσότερα. Αυτά ρέουν ακόμα σε μικρή ποσότητα κάτω από τους δρόμους.
       2. Τί παιχνίδια έπαιζαν τα παιδιά εκείνη την εποχή;
 Τα παιδιά εκείνη την εποχή ασχολούνταν με κούκλες και με βόλους τα κορίτσια και τα αγόρια αντίστοιχα. Όμως συνήθως τα παραμελούσαν αυτά και έβγαιναν έξω να παίξουν στα χωράφια. Τα παιχνίδια αυτά ήταν κυρίως κρυφτό, κυνηγητό, κουτσό, μήλα και άλλα.Έτσι περνούσαν την ώρα τους τα μικρά παιδιά τότε.
       3.Με τι ασχολούνταν οι άνθρωποι εκείνη την εποχή;
      Συνήθως οι άνθρωποι και πιο γενικά οι οικογένειες είχαν δικά τους μαγαζιά και απασχολούσαν και άλλους. Αυτά τα μαγαζιά ήταν φούρνοι, τσαγκαράδικα, βιοτεχνίες και άλλα. Υπήρχαν όμως και οι άντρες που ασχολούνταν στις οικοδομές και αυτοί που δούλευαν στα καπνά.
Η συνέντευξη έγινε από την μαθήτρια Χρύσα Μουζακίτη.

3η  Συνέντευξη του κατοίκου παλιάς Σταυρούπολης, κ. Μανουσάκη
1.Πόσο μακριά από το ποτάμι ήταν το σπίτι;
Το σπίτι μας ήταν περίπου 10 μέτρα από το ποτάμι.
2.Για ποια πράγματα αξιοποιούσατε καθημερινά το ποτάμι;
Πριν έρθει το Αγνό ήταν καθαρά και γυναίκες έπλεναν τα ρούχα αλλά και εμείς δημιουργούσαμε διάφορα παιχνίδια με το ποτάμι για να παίζουμε. Όμως αφού ήρθε το Αγνό στην περιοχή μας το ποτάμι βρόμισε και σταματήσαμε κάθε ασχολία με αυτό καθώς ήταν επικίνδυνο.
3.Τι παιχνίδια παίζατε;
Παίρναμε τις σκάφες από τα σπίτια μας και παλιές σκούπες και παίζαμε βαρκάκια. Χαρακτηριστικά αυτός που ήταν πάντα από πίσω φώναζε <<ΕΕΙΟΟΟΟΠ>> και έτσι πηγαίναμε όλοι με ρυθμό.
4.Είχατε κάποιο πρόβλημα, έκτος από αυτό με το Αγνό, στη γειτονιά;
Ναι, συχνά είχαμε πλημμύρες. Από τις βροχές μάζευε νερά το ποτάμι και έτσι πλημμυρίζαμε. Εμείς δεν είχαμε πολλές ζημιές, τα σπίτια όμως που ήταν μπροστά από αυτό είχαν πολύ σοβαρές ζημιές.
Η συνέντευξη έγινε από την μαθήτρια Τάνια Μανουσάκη. 
4η Συνέντευξη από μόνιμο κάτοικο της Σταυρούπολης, Παπαδοπούλου Βασιλική Ετών 52
1.    Υπήρχαν ποτάμια στη Σταυρούπολη και πού εκτείνονταν;
Θυμάμαι πως υπήρχε το ποτάμι στην οδό Μπουμπουλίνας και στην οδό Ωραιοκάστρου, όπου διακλαδίζονταν στο πάρκο. Εκεί στη διασταύρωση των οδών υπήρχε μια τσιμεντένια γέφυρα. Τα ποτάμια είχαν νερό μόνο όταν έβρεχε, κυρίως το χειμώνα. Ήταν πολύ βρόμικα αλλά εκεί μαζεύονταν τα παιδιά της γειτονιάς για να παίξουν με τα βατράχια.
2.    Υπήρχαν προβλήματα λόγω τον ποταμών;
Δυστυχώς ναι. Πολύ κοντά στο ποτάμι στην Ωραιοκάστρου, ήταν χτισμένα πολύ χαμηλά σπίτια, τα οποία πλημμύριζαν πολύ συχνά με τη βροχή, και παρέσερνε το ποτάμι διάφορες συσκευές.
3.    Πότε άρχισε η ραγδαία οικιστική ανάπτυξη της περιοχής;
Η Μακρυγιάννη μέχρι το 1978 είχε ελάχιστα σπίτια. από τη δεκαετία            του ’80 και μετά άρχισαν να ξεφυτρώνουν πολυκατοικίες από παντού.
4.    Υπήρχαν μονάδες εκτροφής ζώων;
Στο γεφυράκι, στην οδό Ωραιοκάστρου, υπάρχει ένα νηπιαγωγείο. Τότε δεν υπήρχε. Στη θέση του βρισκόταν φάρμα με πρόβατα, αγελάδες και κότες. Το αγρόκτημα θυμάμαι  μας μοίραζε γάλα.
5.    Υπήρχαν χώροι για διασκέδαση στη Σταυρούπολη;
Ναι, φυσικά. Υπήρχαν τρεις κινηματογράφοι. Ένας ήταν το «Σταυρουπόλ», κοντά στη Λαγκαδά, ο οποίος ήταν θερινός. Επίσης υπήρχε η «Ομόνοια», στη οδό Καραολή και Δημητρίου, ο οποίος λειτουργούσε μόνο το χειμώνα. Τέλος, κοντά στην οδό Μαραθώνος, βρισκόταν ο « Ηλιουπόλ» που λειτουργούσε όλο το χρόνο.
6.    λειτουργούσε κανένα Γυμνάσιο εκεί κοντά;
Εκεί που βρίσκεται σήμερα το 1ο  ΓΕΛ Σταυρούπολης τότε ήταν
πρωί- απόγευμα, γυμνάσιο (6οΑρρένων και το 4ο Θηλέων) έως το 1978 που έγινε μεικτό.
7.    Παλαιότερα στη περιοχή λειτουργούσαν βιοτεχνίες και τι παρήγαγαν;
Θυμάμαι ότι πάνω από τη Μπουμπουλίνα λειτουργούσε εκεί που βρίσκεται το φωτογραφείο Κάραβελ μια βιοτεχνία κατασκευής κουταλιών και ξύλων παγωτού. Φυσικά υπήρχαν και τα καπνομάγαζα στην Ιατρού Γωγούση. Το ένα ήταν του Ε.Ο.Κ ενώ το άλλο ενός ιδιώτη του Μιχαηλίδη.( στο Lidl, Euromedica)
Η συνέντευξη έγινε από την μαθήτρια Αννέτα Λειβαδιώτου.


4-5/3/2013: Οι ομάδες κάνουν τις κατασκευές τους
11-12/3/2013: Σχεδιασμός λογότυπου της Π.Ο. από μαθητές και ολοκλήρωση των κατασκευών.




26/3/2013: Παρουσίαση των εννοιών τις βιοποικιλότητας σε power point στα πλαίσια της προετοιμασίας για την επίσκεψη στο Βοτανικό κήπο του Δήμου μας. Χρησιμοποιήθηκε φύλλο εργασίας από τους μαθητές.

27/3/2013: Επίσκεψη στο Βοτανικό κήπο, ξενάγηση από την υπεύθυνη γεωπόνο του Δήμου κ. Περσάκη. Συμπλήρωση ερωτηματολογίου για όσα είδαν στο Βοτανικό κήπο.





23 Απριλίου 2013
Η ομάδα συμμετείχε στο Φεστιβάλ Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης με την έκθεση των κατασκευών της.





Σχολικό έτος 2011-2012


 Παραμονή Χριστουγέννων ξεκινά η ομάδα μας. Ένα φύλλο γνωριμίας των μελών συμπληρώνετε από τα μέλη. 

Πέμπτη 22/12/2011

Ονοματεπώνυμο...................Σας φωνάζουν:..................
Μου αρέσουν:·         Μαθήματα.....·         Πόλεις- Τόποι .....·         Ζώα ...·         Φυτά


Άλλα Ενδιαφέροντα – ταλέντα - δεξιότητες ...


Τι περιμένετε  από την περιβαλλοντική εκπαίδευση; ...

Γνωρίζετε το θέμα της ομάδας;.........

Προτείνετε εξειδίκευση του θέματος με σκοπό τον περιορισμό της έκτασης της εργασίας .........

Σκεφτείτε έναν έξυπνο τίτλο για το θέμα μας ...........

Να σημειώσετε με Χ δύο  μέρες από τις παρακάτω θα προτιμούσατε  για τις συναντήσεις  της  περιβαλλοντικής ομάδας

Δευτέρα 8η ώρα

Πέμπτη 7η ώρα

Παρασκευή 7η ώρα


Γράψτε το email  σας ……………………………………………………………………………………………………………………….

Θα σας καλέσουμε με το email για να συμμετέχετε σε ηλεκτρονική ομάδα με θέμα την εργασία. Τα δικά μας email : .........................


Χωρισμός ομάδων, ονομασία αυτών και χρήση χαρτονιών όπου απεικόνισαν ις ομάδες τους και τις ιδέες τους για το θέμα του προγράμματος










Με έντυπα από το υλικό του ΚΠΕ Καστοριάς και φύλλα εργασίας, φωτογραφίες, κείμενα έγινε συζήτηση για την έννοια της βιοποικιλότητας. Τα παιδιά απεικόνισαν σε χαρτόνι της έννοιες.








Έρευνα στο διαδίκτυο για τις προστατευόμενες περιοχές που επέλεξαν οι ομάδες (Δέλτα Γαλλικού-Αξιού-Λουδία-Αλιάκμονα, Δάσος Δαδιάς, Λίμνη Κορώνεια)




 Έρευνα στο διαδίκτυο για τις προστατευόμενες περιοχές που επέλεξαν οι ομάδες (Δέλτα Γαλλικού-Αξιού-Λουδία-Αλιάκμονα, Δάσος Δαδιάς, Λίμνη Κορώνεια)








Ολομέλεια για την προετοιμασία της διήμερης εκδρομής στο Καρπενήσι. Συμμετοχή στο πρόγραμμα «Τα ψηλά βουνά»

  5-6/4/2012 στο Καρπενήσι
  Ολομέλεια, συλλογή στοιχείων από την εκδρομή 




Ολομέλεια, παρουσίαση της τελικής εργασίας και αξιολόγηση αυτής από τα παιδιά και τους καθηγητές

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου